Rabu, 10 November 2010

Aku ingin belajar php

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Sudah lama aku ingin belajar pengaturcaraan php tetapi aku tidak tahu bagaimana hendak bermula. Setelah aku menggoogle di internet, aku dapati bahawa pengaturcaraan php adalah jenis Script kawasan pelayan (server side script). Ini bermakna aku perlukan perisian aplikasi pelayan (server software application) untuk melaksanakannya.

Aku meneruskan penggooglean bagi mengetahui langkah-langkah yang diperlukan untuk membuat pengaturcaraan php menggunakan pc Windows xp. Akhirnya aku temui perisian aplikasi server untuk membolehkan aku melaksanakan keinginanku. Perisian sumber terbuka untuk memenuhi keperluan pengaturcaraan php yang aku maksudkan ialah Uniform Server atau Wamp Server.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan