Ahad, 3 April 2011

Anakku mahu jadi genius

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Malam tadi anakku menunjukkan sekeping kertas yang dibawa pulang dari sekolah. Aku meminta dia menerangkan isi kandungannya. Menurut anakku, ia berkaitandengan satu produk untuk menjadikan orang yang memakannya menjadi genius. Produk tersebut terdiri daripada gula-gula homeopathy dan kismis.Ia dijual dengan harga rm13.00.

Sebagai ibubapa yang penyayang aku cuba untuk menurut kehendak anak-anak. Cuma, aku tidak mahu memberikan isyarat yang salah kepada anakku. Dalam usia semuda 7 tahun aku tidak mahu dia dieksploitasi oleh pihak tertentu atas nama sekolah. Aku tidak mahu anakku mempunyai persepsi bahawa semua yang datang dari sekolah adalah benar dan baik belaka. Apatah lagi sesuatu yang komersial sifatnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan