Jumaat, 11 Mac 2011

Camelia i hingga Camelia iv – satu idea

Asalamualaikum dan salam sejahtera,
Hari itu aku tiada idea. Inspirasi entah dimana. Ilham tidak datang menyapa. Aku mesti mencari bahan untuk dikirimkan ke blog.

Aku mencari topik dan isu lewat internet. Tiada topik dan isu yang baharu melainkan politik tempatan yang semakin bercelaru. Apa lagi yang mampu aku lakukan selain mengeluh?.

Akhirnya aku temui cara-cara untuk mengemaskini blog jika aku tiada idea. Aku merasakan cara tersebut praktikal dan realistik untuk aku lakukan. Cara yang aku maksudkan ialah menyalin senikata lagu untuk dibuat kiriman ke blog.

Lagu ‘Camelia i’ hingga ‘Camelia iv’ aku pilih kerana ia merupakan 4 lagu yang berkesinambungan. Ini bermakna aku tidak perlu mencari idea untuk 4 kiriman selanjutnya. Dalam kiriman-kiriman itu, aku telah menambah sisipan video dari youtube supaya pengunjung dapat menghayati senikata lagu-lagu tersebut.

Sebagai kiriman tambahan, aku telah bercerita tentang membuat sisipan video youtube ke blogger menggunakan windows live writer. Kiriman kali ini juga rentetan lima posting sebelum ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan